Alex Craig egy 24 éves texasi srác, aki havi 10.000 dollárt keres – barátnője szerint élete leghülyébb ötletével. Krumplit kézbesít.
A potatoparcel.com weboldal segítségével barátainknak vagy ellenségeinknek küldhetünk testre szabott üzenetet. A krumpli, amire rákerül, lehet kicsi, közepes, vagy nagy, az üzenet pedig 15 szót tartalmazhat. A krumplira Alex filctollal írja az óhajtott üzenetet, majd berakja egy borítékba és anoním módon elküldi a címzettnek.
Az üzenet ráírása a krumplira mintegy 30 másodpercet vesz igénybe, míg a rendelés 10 dollárba kerül.
A megérkezett üzenőkrumpli fotója általában az Instragramon vagy a Twitteren landol.
A reddit-en való első bejelentést követő napon 2000 dollárnyi megrendelés érkezett és a komolytalannak tűnő ötlet azóta is havi 750-1000 rendelést hoz. S hogy miért? A sztori az érdekes mögötte. A történet, amit a fogyasztó akar mesélni annak, akinek küldi, és a barátainak, akik majd látják az Instagram fotót.
Alex ebben az üzleti modellben a sztorit a fogyasztókkal íratja meg.
A “Jelentőségteljes tárgyak” projekt picit másképp működött, de nagyon hasonló eredményekkel. A történetet profi írók alkották meg a teljesen hétköznapi, kínai boltban vett 1-2 dolláros tárgyakhoz. A 200 író által kreált sztorikkal megideologizált tárgyakat végül Rob Walker és Joshua Glenn 8000 dollárért adták el az e-bayen, több mint 2700%-os profitra téve szert.
A “küldj krumplit” ötlet egyébként nem ismeretlen a neten. Valaki viccesen már 2008-ban felvetette, hogy november 1 legyen az USA-ban “Nemzeti Küldj Krumplit Nap”, és 2010-ben a Yahoo!Answers-en hárman is megválaszolták a kérdést, hogy mennyi bélyeg kell egy feladandó krumplira. 2015-ben Alex kiterjesztette szolgáltatását Angliára, és számos őt utánzó weboldal készült: Potato.Gift, Mystery Potato, Brick or Potato, Potato in the Post,Text a Potato, Anonymous Potato, Coolballz.net.
A PotatoParcel többek között szerepelt az USA Today, Playboy, and CNBC, Cosmopolitan oldalain és Alex végül
Nos, nem volt hülye ötlet.