3 hónap alatt 50%-os növekedés

Elevator Pitch
Mitől fognak emlékezni bemutatkozására? 5 alapszabály
2016-02-22
Logo design
A logódesign 8 alapszabálya
2016-02-22
Show all
Tágas tér

Kedves barátom révén vált ügyfelemmé Beregszászi Pál, a Beregszászi Trade Kft. ügyvezető igazgatója. 2010 áprilisában kért fel arra, hogy segítsek cége gerendaházak építésével foglalkozó üzletágának kommunikációjában. Ebben a cikkben azt szeretném leírni, mit tettünk és milyen eredménnyel büszkélkedhetünk az átalakításoknak köszönhetően.

Egy alapos marketingkutatást követően kidolgoztuk azt a stratégiát a Beregszászi Trade Kft.-nek, melynek megvalósítása a mai napig tart. Első lépésként megalkottuk a Beregszászi Gerendaházak új arculatát, elkészítettük a cég filozófiáját megtestesítő és kommunikáló logót, névjegyeket, stb.

Gerendaház logó

Gerendaház logó

Következő tevékenységünk a cég régi honlapjának megújítása volt. A beregszaszitrade.huhonlap a tervek szerint megmaradt a cég tevékenységeit összefoglaló weboldalnak (még fogunk dolgozni rajta), a gerendaházakkal foglalkozó üzletág részére pedig megvásároltuk awww.gerendahaz.hu domain nevet. Az új domain névre kerülő lap kialakítása a konkurensek megismerésével és tevékenységeik feltérképezésével kezdődött, majd folytatódott a kulcsszavainak és a struktúrájának kialakításával.

A Beregszászi Gerendaházak weboldala a munka kezdetekor, 2009-ben.

A Beregszászi Gerendaházak weboldala a munka kezdetekor, 2009-ben.

Az új weboldal kialakításához a WordPress jól bevált motorját vettük igénybe, egy rendkívül igényes és jól használható témával megspékelve. A tartalom sok-sok személyes és telefonos egyeztetést követően alakult olyanra, amilyennek ma is látható a Gerendaház weboldal a neten.

Elmondhatjuk, hogy a www.gerendahaz.hu gyakorlatilag az egyetlen olyan faházépítéssel foglalkozó weboldal ma Magyarországon,  amely nem csak eladni szeretné a cég termékeit és szolgáltatását, hanem alapos tájékozódási lehetőséget kínál a gerendaházak építése iránt érdeklődőknek a tűzvédelemtől addig, hogyan érdemes építési telket vásárolni.

Ezt a látogatók is érzékelik: a látogatások száma 3 hónap alatt 50%-kal megnőtt, megduplázódott a látogatók által az oldalon töltött idő, több árajánlatkérés érkezik, illetve – a lap angol verziójának köszönhetően – az ajánlatkérők között már van külföldi is!

A Gerendaház weboldal 2011-ben

A Gerendaház weboldal 2011-ben

A gerendaház weboldal 2015-ben

A gerendaház weboldal 2015-ben

A weboldal kialakításával párhuzamosan beindultak a Social Marketing legfontosabb oldalai, így a Facebook és a Twitter account. Két hónap alatt több, mint 100 rajongót gyűjtött a Gerendaház a Facebook-on.

Beregszászi Gerendaház a Facebookon

Beregszászi Gerendaház a Facebookon

Gerendaház a Facebookon - 2016

Gerendaház a Facebookon – 2016

Az online marketing mellett természetesen nem feledkeztünk meg azokról az anyagokról sem, amit a potenciális vásárlók kézbe vehetnek, vagy személyes találkozásra adnak módot. Néhány hete elhoztuk a nyomdából az új Beregszászi Gerendaház katalógusokat:

A Gerendaház Magazinban megjelenő hirdetések is megkapták az új arculatot. Legutóbbi hirdetésünk így nézett ki:

Gerendaház hirdetés

Gerendaház hirdetés

Jelenleg Romániában és Magyarországon is a vevőkkel való személyes találkozásra készülünk. A Beregszászi Gerendaházakkal és Beregszászi Pállal legközelebb a  Zöld Építészeti Napok keretén belül megrendezett 11. Készház- és Passzívház vásáron találkozhatunk.

Ahhoz, hogy ilyen eredmények születhessenek,  alapos előkészítő munkára, magabiztos angol tudásra, speciális szoftverekre és ismeretekre volt szükség. Számos apró tevékenység, például az ügyfeleknek létrehozott gerendaház blogok, Flickr és Picasa albumok, partneri kapcsolatok online megerősítése, linképítés, részvétel a Viasat3Álomépítők sorozatában, bizalomerősítő tesztek elvégzése a gerendaház építések végén, stb… ad együtt egy egységes egészet, ami reményeink szerint megerősíti a Beregszászi Gerendaházak helyét a magyar készházépítő piacon.

Az úgynevezett “offsite optimalizálás” is meghozta a kívánt eredményt. Ez a folyamat azt takarja, hogy a kívánt mennyiségben és minőségben hivatkozásokat helyezünk el az interneten annak érdekében, hogy például a Google-ben minél előrébb szerepeljen az oldal a kiválasztott keresőszavainkra. A hivatkozások releváns, a gerendaház építéshez kapcsolódó oldalakon szerepelnek, vagyis azt tudatják a keresőmotorokkal, hogy érdemes följebb hozni a keresési listán a gerendahaz.hu oldalt, hiszen sokan hivatkoznak erre a megbízható honlapra. Illusztrációként következzen egy 2011. januári eredmény, ahol a Startlap keresőjének első 10 találatóból 5-öt vagy a Beregszászi Trade Kft. oldalai vagy annak érdekeltségei foglalják el.

Gerendaház keresés Startlap

Gerendaház keresés Startlap

Amit itt bemutattam, csak a látványos dizájn elemei a munkának, gyakorlatilag a jéghegy csúcsa. Valójában a háttérben végzett aprólékos elemzések, speciális programokkal történő munka és az online marketing csak angol nyelven, illetve tapasztalati úton megszerezhető speciális ismeretei hozták a mérhető eredményt. Ezek nélkül a legtetszetősebb akció is csak “lóg a levegőben”, de nem igazán hatékony. A Beregszászi Trade Kft.-vel való együttműködésünk azt gondolom sikeresnek nevezhető és a jövőben is folytatódni fog.