Mitől fognak emlékezni bemutatkozására? 5 alapszabály

Significant objects - 2700%-os profit a történet erejével.
2700%-os profit egy jó történettel!
2016-02-22
Tágas tér
3 hónap alatt 50%-os növekedés
2016-02-22
Show all
Elevator Pitch

Az Elevator Pitch az alábbi sztori kapcsán kapta nevét: beszáll egy liftbe, ahol ott áll Bill Gates. Megnyomja a 10. emelet gombját, majd megkérdezi: Ön mivel foglalkozik? Innentől 30 másodperce van elmagyarázni, mit csinál – úgy, hogy az emlékezetes, meggyőző és lenyűgöző legyen egyszerre. Nos, ennek a rövid bemutatkozásnak az elkészítésében szeretnék segíteni.

Létezik egy formula, amely jó kiindulási alapot a megalkotáshoz:

  1. Kikkel dolgozom?
  2. Milyen problémájuk van?
  3. Mit teszek konkrétan?
  4. Mit érek el ezzel?
  5. Milyen előnnyel jár ez számukra?

Nézzük sorjában:

Kikkel dolgozom? – Pontosan fogalmazzuk meg, kik az ügyfeleink. Lehet ez például valamilyen fajta vállalkozás, vagy valamilyen személyi jellemző (pl. kor, nem, családi állapot, vallási, földrajzi, stb).

Milyen problémájuk van? – Fókuszáljunk arra, mi a gond ezekben a szituációkban. Sokkal hatásosabb, ha arra koncentrálunk, mi az, ami rossz, mintha azt mondanánk, milyen szépek lehetnének a dolgok. Az emberek egyszerűen jobban odafigyelnek a negatívumokra.

  • Csúnya a bőrük (inkább, mint hogy szebb bőrt szeretnének)
  • Állandóan elkésnek (inkább, mint hogy szeretnének pontosak lenni)
  • Nincs elég vevőjük (inkább, mint hogy jó marketing stratégiát szeretnének)

Mit teszek konkrétan? – Magyarázzuk el a lehető legközérthetőbben, hogyan oldjuk meg a fenti problémát.

  • Meghatározom bőrének típusát…
  • Időgazdálkodási módszereket mutatok…
  • Segítek megkétszerezni az értékesítést…

Mit érek el ezzel? – Adjon egyszerű magyarázatot arra, mi az, amit a felhasználó kap:

  • A bőréhez való diétát vagy bőrápolót javaslok…
  • Naplót vezetünk minden találkozóról és fontossági sorrendet állítunk fel…
  • Elérjük a kitűzött profit célokat…

Milyen előnnyel jár ez számára? – Sorolja fel a tevékenység hasznát az ő oldaláról nézve:

  • Tiszta lesz az arcbőre
  • Soha többet nem fog lekésni fontos találkozókat
  • Megkapja az éves értékesítési bónuszt

Összességében tehát így néz ki egy körülbelül fél perces Elevator Speech:

Olyan 50 év körüli hölgyekkel dolgozom • Akik nehezen találják meg őszülő hajukhoz illő hajfestéket • A cégem Nyugat-Indiából importál egy speciális növényi olajat • Ami kiválóan festi ezt a hajtípust • Ez pedig azt jelenti hogy fantasztikusan érzik magukat, ha kimozdulnak otthonról.

Gyorsan fejlődő magyar kisvállalkozások vezetőivel dolgozunk • Akik cégük bővülésének problémájával küzdenek • Olyan üzletviteli tanácsadókat adunk melléjük, akik már bejárták ugyanezt az utat • Gyakorlati segítséget kapnak a napi üzletben • Ami azt jelenti, hogy olyan vállalkozásuk és életstílusuk lehet, amilyet szeretnének.

Az Elevator Pitch kulcselemei

Egy Elevator Pitch akár a két perc hosszúságot is elérheti. Akármilyen hosszú is legyen azonban, két kulcsfontosságú elemet nem szabad kihagyni belőle:

  1. mi az a probléma, amit a szolgáltatás vagy termék megold, illetve
  2. hogyan oldja meg az Ön cége ezt a problémát.

Szerepelhet benne az ezen kívül az, hogy miért más ez a megoldás, mint amit a konkurencia kínál. Ha befektetőkkel tárgyal, ki lehet jelölni az elérni kívánt konkrét célokat, természetesen meghatározott időtávon belül. Fontos azonban, hogy az Elevator Speech legyen:

  • érthető, vagyis a nagymamája és az unokái és értsék, miről van szó
  • emlékezetes, például hozzon sok-sok pénzt, ha befektetőknek beszél róla
  • meggyőző, vagyis ne hagyjon kérdéseket maga után.

Nos, készen áll bemutatkozása elkészítésére?

Elevator Pitch források

  • http://hvg.hu/Tudomany/20100611_Pocket_Guide_gyoztes
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Elevator_pitch
  • http://valdeal.hu/szakkifejezesek/elevator-pitch
  • http://www.alumni.hbs.edu/careers/pitch/
  • http://www.youtube.com/watch?v=Tq0tan49rmc