Hogyan írjunk olyan címet, ami növeli az elköteleződést, megosztások, like-ok számát?
Ahogy David Ogilvy mondta, mire megírtuk a címet, el is költöttük hirdetési büdzsénk 80%-át. Ez az a része cikkünknek, ami esélyt ad arra, hogy a többi tartalmat egyáltalán elolvassák.
És hogy mitől lesz olyan a cikkünk, hogy nem csak hogy elolvassák, hanem meg is osztják, virálissá válik? A BuzzSumo érdekes kutatást publikált a napokban a virális főcímek öt összetevőjéről.
A sikeres címekben ez az öt elem az átlagnál jóval gyakrabban fordult elő. Egy-egy sikeresen megírt címben három, négy, vagy akár mind az öt összetevő is lehetséges.
A sok-sok hasonló cím közül itt van egy, ami 2,6 milliós nézettséget és 650.000 megosztást generált.
Ebben a címben mind az öt összetevő szerepel:
A fenti példában a formátum egy lista, vagyis egy 27 elemet tartalmazó felsorolás. A moz.com szerint a számok használata már önmagában nagyon sokat lendít egy főcímen: akár 73%-kal valószínűbbé teszi a megosztásokat. A Guardian szerint egyébként a páratlan számok állítólag jobban működnek.
Az érzelem ebben az esetben az elképesztő (amazing) szó, ami a Facebookon különösen jól szokott szerepelni. Itt egy komplett lista 131 szóról, amit érdemes használni blogbejegyzéseink címében.
A tartalmi elem ebben a címben a diagram, ami azt ígéri, hogy könnyen, gyorsan fogyasztható tartalmat fogunk kapni, nem kell sok időt tölteni az olvasgatással. Olvass bele az infografikák hasznába ebben a blogbejegyzésben.
Konyha, sütés, főzés. Ez egy trendy téma, érdemes utánanézni, mostanában mik a menő tárgykörök. Van itt 5 módszer, hogyan tehetjük meg.
Teljesen egyértelmű, hogy mit kapok a cikkben: varázsolni fogok tudni a konyhában, sokkal jobban fogok tudni sütni.
Jó olvasgatást és sikeres cím írást kívánok!
https://neilpatel.com/2015/06/02/the-step-by-step-guide-to-writing-powerful-headlines/
https://praxisco.hu/infografika/
https://www.conductor.com/press-room/5-data-insights-headlines-readers-click/
https://moz.com/blog/5-data-insights-into-the-headlines-readers-click
https://www.theguardian.com/science/2014/apr/13/favourite-number-survey-psychology/
https://blog.hootsuite.com/5-ways-find-trending-topics/