A logó lényege szerintem, hogy azonnal felismerhető módon szimbolizálja a szervezetet úgy, hogy közben érzelmeivel bizalmat ébreszt, és érzékelteti hogy a cég miben más, mint versenytársai.
Hogy ezt elérhessük, tervezéskor érdemes figyelembe venni a lenti irányelveket.
Szabaduljunk meg minden olyan elemtől, ami nem abszolut szükséges.
A tervezett logó ne tartalmazzon 3 színnél többet, illetve mutasson jól fekete-fehérben.
Ne tartalmazzon clipartot, logótárakból vagy más logókból átvett elemeket. Legyen egyedi és saját tervezésű, hiszen ezzel érhetjük el, hogy más legyen, mint a versenytársaké.
Logónkat gyakran kell megjeleníteni kis méretben (névjegy, fax fejléc, stb…) . A nagyon komplex, sok részletet tartalmazó logók szépsége elvész kicsiben.
Ha a logó szöveget és grafikát is tartalmaz, a kettőt érdemes úgy tervezni, hogy külön is állják meg a helyüket (pl. ne fedjék egymást kis helyen sem).
Van, amikor a logó mellet cégünk jelmondatát, szlogenjét is feltüntetjük és ez rendjén is van. Amikor azonban kitaláljuk a logót, kerüljük el a kis méretű betűvel írott szlogeneket, ami csak növeli a zsúfoltságot.
Soha ne feledjük, hogy a logó a célközönségnek készül. Ignoráljuk férjünk/barátnőnk véleményét, teszteljünk az ügyfelek között!
Hosszú távon semmiképp sem éri meg, ha mi magunk akarunk cégünknek logót tervezni, ingyenes logómintákat töltünk le a webről vagy stock elemeket használunk.
Néhány forrás a további nézelődéshez:
Inspiráció: