Az Elevator Pitch az alábbi sztori kapcsán kapta nevét: beszáll egy liftbe, ahol ott áll Bill Gates. Megnyomja a 10. emelet gombját, majd megkérdezi: Ön mivel foglalkozik? Innentől 30 másodperce van elmagyarázni, mit csinál – úgy, hogy az emlékezetes, meggyőző és lenyűgöző legyen egyszerre. Nos, ennek a rövid bemutatkozásnak az elkészítésében szeretnék segíteni.
Létezik egy formula, amely jó kiindulási alapot a megalkotáshoz:
Nézzük sorjában:
Kikkel dolgozom? – Pontosan fogalmazzuk meg, kik az ügyfeleink. Lehet ez például valamilyen fajta vállalkozás, vagy valamilyen személyi jellemző (pl. kor, nem, családi állapot, vallási, földrajzi, stb).
Milyen problémájuk van? – Fókuszáljunk arra, mi a gond ezekben a szituációkban. Sokkal hatásosabb, ha arra koncentrálunk, mi az, ami rossz, mintha azt mondanánk, milyen szépek lehetnének a dolgok. Az emberek egyszerűen jobban odafigyelnek a negatívumokra.
Mit teszek konkrétan? – Magyarázzuk el a lehető legközérthetőbben, hogyan oldjuk meg a fenti problémát.
Mit érek el ezzel? – Adjon egyszerű magyarázatot arra, mi az, amit a felhasználó kap:
Milyen előnnyel jár ez számára? – Sorolja fel a tevékenység hasznát az ő oldaláról nézve:
Összességében tehát így néz ki egy körülbelül fél perces Elevator Speech:
Olyan 50 év körüli hölgyekkel dolgozom • Akik nehezen találják meg őszülő hajukhoz illő hajfestéket • A cégem Nyugat-Indiából importál egy speciális növényi olajat • Ami kiválóan festi ezt a hajtípust • Ez pedig azt jelenti hogy fantasztikusan érzik magukat, ha kimozdulnak otthonról.
Gyorsan fejlődő magyar kisvállalkozások vezetőivel dolgozunk • Akik cégük bővülésének problémájával küzdenek • Olyan üzletviteli tanácsadókat adunk melléjük, akik már bejárták ugyanezt az utat • Gyakorlati segítséget kapnak a napi üzletben • Ami azt jelenti, hogy olyan vállalkozásuk és életstílusuk lehet, amilyet szeretnének.
Egy Elevator Pitch akár a két perc hosszúságot is elérheti. Akármilyen hosszú is legyen azonban, két kulcsfontosságú elemet nem szabad kihagyni belőle:
Szerepelhet benne az ezen kívül az, hogy miért más ez a megoldás, mint amit a konkurencia kínál. Ha befektetőkkel tárgyal, ki lehet jelölni az elérni kívánt konkrét célokat, természetesen meghatározott időtávon belül. Fontos azonban, hogy az Elevator Speech legyen:
Nos, készen áll bemutatkozása elkészítésére?