Alapvetően nyílt és zárt forráskódú szoftverek léteznek. A nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszereket nagyon sokan fejlesztik, ezek alapja ingyenesen hozzáférhető. A rendszer könnyen változtatható, egyik fejlesztőtől át tudjuk vinni egy másikhoz, aki további frissítéseket, javításokat tud az oldalunkon végezni. Ilyen rendszer például a Word Press.
A zárt forráskód esetében jóval kisebb az esélye, hogy feltörjenek egy honlapot. Több egyediesítés, személyre szabott megoldás kivitelezésére ajánlható. Hátránya, hogy szorosan kötődik a fejlesztő személyhez, céghez. Új fejlesztőt megbízni gyakorlatilag nem tudunk vele.
Így rákérdezhetünk, hogy alakult ki az az oldal, milyen kihívásokkal szembesültek, milyen eredményeket mértek, és hogy ezek az eredmények hogyan teljesítették a projekt céljait. A dizájn számít? Keress olyan céget, amely sokféle dizájnra tud példát mutatni.
Tapasztalatunk szerint ez szokott a fejlesztések leginkább problematikus része lenni. Ki fog a projekten dolgozni? Kérj ütemezést az egyes részfeladatok dátumairól.
Ez pontosan mit foglal magába? Tartalmazza-e a költség a grafikai munka díját? Fotók, illusztrációk díját?
Reszponzív az az oldal, amely mobil és tablet képernyőjére is optimalizálva van, azaz jól jelenik meg ezeken a kisebb képernyőjű készülékeken is; könnyen olvasható. Ez ma már alap elvárás, a Google is bünteti és hátrább sorolja találatai között a nem megfelelő oldalakat.
Hasznos, ha mi magunk is tudunk az elkészült oldal tartalmában változtatni, képeket cserélni, hiszen minden vállalkozás folyamatosan alakul, fejlődik, változnak adatai, szolgáltatásai, termékei. Sok platform létezik (pl. WordPress, Drupal, Joomla), amelyek már alap szolgáltatásként tudják ezeket az igényeket teljesíteni, a webfejlesztőnek nem jelent külön munkát a szerkesztő felületek kialakítása.
Az oldal mely részeit tudom én magam vagy kollégáim szerkeszteni?
SEO, az az a weboldal kereső motorokra optimalizálása. Segíti a Google és más, kisebb keresőkben az oldalunk jobb teljesítményét, a lehető legmagasabb helyezését a fontosnak tartott kulcsszavakra, kifejezésekre.
A webfejlesztő cégek között itt lehet az egyik legfontosabb különbség. A már elkészült weboldalhoz idővel felmerülő változásokhoz hogyan áll hozzá. Márpedig minden weboldalnál előbb vagy utóbb eljön az igény a frissítésre. Milyen óradíjat számolnak fel ezekért a változtatásokért?
A legjobb ha a kérdésre kapott válasz némileg technikai jellegű. Az eredmények számszerűsíthető mérésénél ilyen kifejezésekkel találkozhatsz: visszafordulási arány, az egyedi látogatások, az oldalmegtekintések, a webhelyen töltött idő, a bejövő linkek, a keresőmotorok rangsorolása, a konverziós arány stb.